ISO 9001 kvaliteedijuhtimissüsteem on kvaliteedijuhtimissüsteemi standard, mis võimaldab teie ettevõttel protsesse efektiivsemaks muuta, äririske hallata ja oma toodete või teenuste kvaliteeti parandada.
ISO 9001 seeria standardi avaldas 1987. aastal Rahvusvaheline Standardiorganisatsioon. Sellest ajast alates on standardit pidevalt täiustatud. Viimane ISO 9001 versioon ISO 9001:2015 pärineb 2015. aasta septembrist.
ISO 9001 on universaalne ja sobib igas suuruses organisatsioonidele, kes soovivad oma juhtimissüsteemi tõhusamaks muuta. Tänaseks on ISO 9001 kujunenud kõige populaarsemaks kvaliteedijuhtimissüsteemiks maailmas. ISO sertifikaat ei garanteeri automaatselt teenuse või toote kvaliteeti, kuid aitab ettevõttel paremaid äritulemusi saavutada ja protsesse pidevalt täiustada. Kvaliteedijuhtimisstandardeid on võimalik integreerida ka teiste juhtimissüsteemidega, näiteks keskkonnajuhtimissüsteemiga või toiduohutussüsteemiga.
ISO 9001 juhtimissüsteemil põhinevaid kvaliteedijuhtimissüsteeme on mitmeid.
ISO 13485 – juhised ISO standardi rakendamiseks meditsiiniseadmetele
ISO/IEC 90003 – juhised standardi rakendamiseks tarkvarale
ISO 18091 – juhised standardi rakendamiseks kohalikus omavalitsuses
ISO/TS 29001 – ISO standardi rakendamine seoses nafta, naftatoodete ja maagaasi tööstusega
Toimiv kvaliteedijuhtimissüsteem aitab juba selle väljatöötamisel paremaid äritulemusi saavutada. See aitab organisatsioonil ellu viia järgmisi tegevussuundi.
Pidevalt parendada ja optimeerida tööprotsesse
Juhtida organisatsiooni faktipõhiselt ja objektiivselt
Vähendada kulusid
Osaleda riigihangetel – kvaliteedijuhtimissüsteemi olemasolu on tihtipeale hangetel osalemise eeltingimus
Suurendada eksporti ja kasvatada kliendibaasi
Arendada kliendikesksust
Arendada jätkusuutlikku äri
Näidata, et organisatsiooni juhtimine on süsteemne ja usaldusväärne
Suhelda tõhusalt partneritega ja tarneahelaga
Jagada organisatsioonis vastutust, kaasata inimesi ja tõsta töötajate motivatsiooni
Märgata ja juhtida tähelepanu süsteemis esinevatele puudustele ning need kõrvaldada
Parandada ettevõtte mainet
Vastavalt definitsioonile on sertifitseerimine protseduur, millega kolmas osapool annab kirjaliku tõenduse, et toode või protsess vastab esitatud nõuetele. See tähendab, et organisatsioon järgib ISO 9001 standardi juhiseid ning täidab teie ja teie klientide nõudeid. Samuti on oluline vastavate dokumentide ja protseduuride haldamine.
Pakume kvaliteedijuhtimissüsteemi koolitusi. Koolituse eesmärk on aidata teid ISO 9001 kvaliteedijuhtimissüsteemi juurutamise erinevatel etappidel. Saame teid aidata vajaduste ja huvipoolte kaardistamisel, toote ja teenuste kvaliteedi-eesmärkide määratlemisel, juhtimissüsteemi loomisel, arendamisel ja juurutamisel.
Pakume ka eestikeelseid dokumendimalle, mis hõlbustavad kvaliteedijuhtimissüsteemi dokumenteerimist.
Siseauditi eesmärk on süsteemselt ja objektiivselt hinnata protsesside vastavust tegelikkusele ehk kvaliteedijuhtimissüsteemi efektiivsust ning tuvastada võimalused kvaliteedijuhtimissüsteemi paremaks muutmiseks. Siseauditi ajal võrreldakse kvaliteedijuhtimissüsteemi vastavust standardile. Selleks valitakse sageli ettevõttest välja siseaudiitorid, kes hakkavad auditeid teostama. Siseauditeid võivad teostada ka sõltumatud eksperdid. Auditid toimuvad intervjuude läbiviimise ja dokumentide kontrollimise teel.
ISO 9001 siseauditi teenus hõlmab endas kvaliteedijuhtimissüsteemi audiitori täieliku või osalise funktsiooni täitmist. Samuti pakume organisatsiooni siseaudiitoritele koolitusi ja aitame koostada auditiplaani. Anname teie ettevõttele objektiivset tagasisidet, mis aitab tähelepanu juhtida juhtimissüsteemi kitsaskohtadele ning süsteemi vastavalt sellele parandada ja täiustada.